10. toukokuuta 2015

Minun äitini

 
 Minulla oli maailman paras äiti ja hän tulee aina olemaan esikuvani. 
En tosin ikinä pysty olemaan samanlainen kuin hän oli - nöyrä ja täysin vailla itsekkyyttä. 
Hän ei elänyt yhtään itselleen, vaan ainoastaan perheelleen. 
Äidin katseessa oli aina rakkautta.


Sitä lämpöä ja läheisyyttä haluaisin omien lastenikin kokevan, jota olen itse saanut kokea. 
Ei ollut niin pahaa asiaa, jota en voinut äidille kertoa. 
Murheitani hän oli aina valmis kuulemaan ja antoi hyviä neuvoja. 
En muista tapahtuneen mitään, josta olisi jäänyt äitiä kohtaan katkeruutta.
Hän oli aina reilu ja kohteli lapsiaan ja lastenlapsiaan tasavertaisesti.

Niin kauan kuin asuin kotona, äiti istahti iltaisin sänkyni laidalle ja siunasi minut. 
Tiedän, että hän kantoi minua rukouksin aina kuolemaansa saakka.













4 kommenttia:

  1. Sitä lämpöä ja läheisyyttä koetaan joka päivä ja sullekkin voi kyllä puhua ihan kaikesta. Maailman paras äiti meille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen onnellinen noista sanoista, kiitos Minna <3

      Poista
  2. Musta tuntu suurilta osin kuin olisin lukenut itse kirjottamaani tekstiä susta <3 niin olet samanlainen kuin Hellimummu. Paras äiti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla, että virheistäni ja vioistani huolimatta, tunnet niin Meikku rakas...Kyllä mä niin paljon hankalampi tapaus olen kuin äitini!

      Poista