14. helmikuuta 2014

Zumba

Olen viimein löytänyt lajini. Zumbahan on latinalaiseen musiikkiin pääosin perustuva aerobinen fitness-laji. Tanssimuotoja ovat mm. merengue, salsa, rumba jne. Laji rantautui Suomeen lähemmäs kymmenen vuotta sitten ja alusta asti se kiinnosti minua.

Olen kuitenkin huono käymään kodin ulkopuolella jumpissa, salilla yms. Kunnes eräänä päivänä, taas kerran liikkumattomuuteeni ja kolotuksiini kyllästyneenä, palasi mieleeni jo hiukan muodista pois mennyt Zumba. Tilasin viralliselta sivustolta Zumba Fitness Exhilirate paketin ja sanalla sanoen - rakastan tätä!

Pakkauksessa oli opaskirja, kivasti kilisevät käsipainot ja seitsemän dvd-levyllistä erilaisia Zumba-tunteja.

Eilen sain postissa kengät, joita ajattelin pitää zumbatessa. Mulla ei ollut mitään sopivia, kaikki lenkkarini tuntuivat liian jäykiltä. Mutta sitten löysin töppöset, jotka antavat barefoot-tuntuman alustaan. Juuri sellaiset, joita etsinkin. Tai siis en tiennyt, että tuollaisiakin on. Onneksi puolivahingossa löysin nämä:

Siinä ne on! Toisessa paketissa on mun uusi pyjama, en olekkaan pystynyt pitämään pyjamapäivää pitkään aikaan,
kun edellinen pyjama hajosi saumoistaan ja mun oli pakko heittää vanha kunnon "I love wintertime" roskiin.

Näyttää pieniltä, vähän kuin kiinalaisten naisten kengät noin muodoltaan. Mutta;

Näistä pitääkin tulla varpaiten ulos! Siitä se paljasjalkainen tuntu.

Liukkautta estämään tossuissa on silikonikuvioidut pohjat.

Mukana tuli pesupussi, eli nämä voi huoleti pestä koneessa.
Aivan loistavaa!
Vai mitä Tsipa!





Viimeinkin mulla on jokin mieluinen sisäliikuntaharrastus ja mikä parasta voin tehdä tätä kotona! 


6 kommenttia:

  1. Zumbaaminen on todella kivaa puuhaa. Itse kanssa harrastan sitä ihan kotoa käsin, löytyy myös dvd:tä ja nuo kivat helisevät painot. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unohdin ihan kysyä että paljonko tommoset tossut maksaa? Vaikuttaa meinaan kivoilta tuohon hommaan. :)

      Poista
  2. vähän kätevät noi kengät! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeileppa niitä, kun seuraavan kerran tuut Laitsuun. Ne on ihanat, kyllä lantiokin alko liikkumaan paremmin noilla tossuilla :D

      Poista