10. heinäkuuta 2013

Oon ollu vähä puolimoossa

Haluan säilyttää mielessäni edesmenneen äitini sanontoja. Äitini oli Kauhajoelta kotoisin, ja totesi aina allapäin ollessaan, että on puolimoossa. Elikkä olen ollut vähä puolimoossa ja toistaitoinen. Allapäin ja apaattinen... Minna lähti tiistaita vasten yöllä, nyt on keskiviikko. Eilinen meni ihan "koomassa".

On vaan yht'äkkiä kotona niin tosi autiota ja hiljaista. Tästä merkinnästäkin tuli jotenkin väkisin tehty.

Kellot herätti kolmen aikaan yöllä.

Tästä lähdettiin sit ajamaan Helsinki-Vantaalle. Merikin lähti messiin. Sillä onnekkaalla on kesäloma ja sai kömpiä peiton ja tyynyn kanssa takapenkille. Mä taas tolta reissulta menin suoraan töihin :) olipahan aika puuduttava päivä!

Minnan jättäminen lentokentälle tuntui pahalta. Aina tulee huoli kaikenlaisista asioista, vaikka tyttö pärjää hienosti siellä.

Olen äitiini vahvasti tullut murehtijatyyppi. Äitini oli myös hyvin ahkera esirukoilija ja kertoi joskus, että meillä seitsemällä lapsellaan oli jokaisella oma viikonpäivä. Äiti rukoili päivittäin monien asioiden puolesta, mutta esim. maanantaina erityisesti Timon puolesta. Timo on meistä vanhin ja minua nuorinta, hän kantoi muisti rukouksin aina sunnuntaisin. Aika ihanaa, vai mitä? Mulla oli ihana äiti.




Ja sit ilman mitään aasinsiltoja saman päivän iltaan ja pikkusen eri aiheeseen:

Meidän saunan pukuhuoneeseen majoittui iso joukko lentomuurahaisia. Vitsi, sitä kiljumista, jos likat olis ollu vielä kotona! No, siinä ei kauaa Timolla nokka tuhissut. Myrkkyä oli valmiina keväämmältä, kun muurahaiset yritti tulla edellisen kerran sisään.

Miehet tekemässä moporemppaa. 

Tein jotain perjantaina alkavan kesäloman eteen - hain kirjastosta kirjoja <3 ja vein ne valmiiksi vaunuun odottamaan. Niin, meidänhän piti myydä vaunu, mutta tulimme toisiin ajatuksiin. Katsotaan syksymmällä, miellä mielellä silloin olemme.

Voi miten tyhjää taas.....!!!

1 kommentti: